Виждал съм доста груби неща в живота си, за съжаление, това казва Джон Малкович в отговор на въпрос дали след това, което се случи на премиерата на „Оръжията и човекът“ в Народния театър е загубил част от вярата си в доброто и в човека.
„Тъжно е, но мисля, че това е една много забавна и чаровна пиеса, с много богати и интересни български герои. Така че това ме натъжава. Това е жалко. Още през лятото ми казаха, че това може да е спорно представление. Тогава казах на театъра: „Слушайте, тази година вероятно няма да мога да направя друга пиеса, защото е твърде късно да избера нещо и да го подготвя. Но, разбира се, че ще се радвам да го направя, ако искате да продължим и такова е решението на Народния театър, което аз уважавам. И съм много щастлив, че го направих. Мисля, че ако публика дойде и гледа, тя ще се забавлява. И въобще не смятам, че има нещо обидно“, казва Малкович.
Гражданското ми верую е всичко, което съм казал в музиката, пише в бележника си композиторът Любомир Пипков, от чието рождение днес се отбелязват 120 години.
Той е роден на 19 септември 1904 г. (6 септември 1904 г. по стар стил) в Сливен, в семейството на композитора Панайот Пипков и учителката Надка Стефанова, изпълнителна на народни песни. На шест години започва да свири по слух на пиано песните, които е слушал от майка си.
През 1918 г. семейството се премества в София. Любомир Пипков започва да се занимава сериозно с пиано при пианиста и клавирен педагог Иван Торчанов, който открива голямата дарба на 14-годишния младеж.
ПЪРВИ ТВОРЧЕСКИ ОПИТИ
През 1919 г. постъпва в Музикалното училище в София, в класа по пиано при проф. Хенрих Визнер, а теоретичните дисциплини изучава при проф. Добри Христов, проф. Димитър Попивано
В картините всеки вижда това, което харесва или мисли. Така всеки ще намери нещо различно в произведенията ми. Това каза словашкият художник Робърт Янчович-младши. Той и баща му проф. Робърт Янчович представят изложбата Litho в галерия „Графикарт“.
„Бих искал да благодаря на тази галерия. В света има малко такива галерии, фокусирани изключително върху графиката. В Словакия няма такава. Бих искал също да благодаря за възможността да изложа тук. Специално благодаря на Людмил Георгиев, Доротея Янева и Албена Спасова“, каза той.
Разказва, че баща му имал самостоятелна изложба в София през 90-те години. „Каза ми, че хората тук са много мили и сърдечни и беше прав“, отбелязва Янчович-младши.
Казва, че любимата му творба винаги е последната създадена. „Тези, които са току-що завършени и се вълнувам да покажа пред п
Тейлър Суифт предупреди феновете, които пътуват за концерта й днес във Варшава, да не изпадат в паника, когато чуят силни сирени в следобедните часове в чест на ключова годишнина от Втората световна война, предаде Асошиейтед прес.
В полската столица се провеждат тържества по случай 80-годишнината от началото на Варшавското въстание от 1944 г. - 63-дневен бунт на полските въстаници след пет години окупация от нацистка Германия. Всяка година на 1 август целият град замира, а сирените се задействат в следобедните часове, когато е започнало въстанието.
Тейлър Суифт публикува в социалните мрежи призив към феновете си да не се паникьосват около 17 часа, когато чуят сирените.
Хиляди притежатели на билети, много от които пътуват до Варшава отдалече, вече ще бъдат на стадиона или в близост до него по това време за вечерното шоу.
Полският новинарски сайт Onet същ
Инди рок групата "Блосъмс" е начело на британската класация за албуми с продукцията си Gary, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовете.
Това е петият студиен албум на бандата от Стокпорт. Продукцията излезе на пазара на 20 септември, като "Блосъмс" стъпват на върха на чарта с четвърти албум. Gary застана на първата позиция още с дебюта си в класацията.
С него групата измести от първата позиция американската певица и актриса Сабрина Карпентър и нейната дебютна продукция Short N’ Sweet. Първият й албум излезе през месец август.
Третата позиция в британската класация за албуми е за Чапъл Роан с The Rise and Fall of a Midwest Princess.
В челната петица място намира шотландският певец и текстописец Том Уокър с продукцията си I Am, която е неговият втори студиен албум. Британецът Джими Екс Екс е пети
Италианско-френско-испанската 138-минутна биографична драма „Лимонов“ спечели голямата награда за майсторска литературна адаптация в конкурса за пълнометражен игрален филм на „Синелибри“.
Фаворитът на журито бе обявен тази вечер от неговия председател Мария Бакалова.
Филмът на режисьора Кирил Серебренников отвежда през втората половина на XX век, за да разкаже скандалната история на Едуард Лимонов (1943-2020) – радикален съветски поет, който се превръща в скитник в Ню Йорк, сензация във Франция и политически антигерой в Русия.
Беше труден избор, но всички сме съгласни, че наградата тази година трябва да спечели адаптацията по биографичния роман на Еманюел Карер, каза Бакалова. Журито оценява изключително органичното и харизматично превъплъщение на
„Това не променя мнението ми за хората. Аз се отнасям с цинизъм към политическите движения, към политиката, както и по отношение на идеологията. Това, което хората използват за да привлекат политическо внимание или политическа власт, не е нещо, което ми харесва особено. Стоя настрана от политиката, при всички положения. Работата ми е да работя в театъра и в киното. Моята работа, в случая, е да режисирам пиеса и на мен ми хареса това, което направихме. Работата с актьорите тук беше удоволствие“, допълва Джон Малкович.
„Твърде стар съм, за да се променям. Харесвам хората. Рядко срещам някого, с когото не мога да се разбера или не бих могъл да работя. Това почти не се е случвало през целия ми живот, а аз съм на 70 години. Така че не съм от хората, които мразят някого, после другиго и т. н. Не, аз намирам общ език с доста хора в живота си и. Не намирам хората за разочароващи, наистина. Хората са просто хора“, казва още той.
Северняшкият ансамбъл за народни песни и танци „Иван Вълев“ ще отбележи 65 години от създаването си с две концертни програми днес и утре. Това каза директорът му Данаил Цолов.
И двата концерта ще се състоят на сцената на Драматично-куклен театър „Иван Радоев“.
Първият е наречен „Наследството“. Програмата е разнообразна. Пред публика ще се представят т.нар. танци-образци. Публиката ще може да види и интервюта с маестро Иван Вълев. Финалният танц на концерта ще е с участието на бивши танцьори, певици и музиканти на ансамбъла, допълни Цолов.
Вторият концерт е предимно с премиерна програма. Сред акцентите са танци от Илиян Недялков, Велизар Василев и Мартин Мочков. Ще бъде представен и един от любимите танци на публиката – „На север от Балкана“ от Тодор Бекирски, както е озаглавен и концертът.
<
Комедията на ужасите „Бийтълджус Бийтълджус“ на Майкъл Кийтън и Уинона Райдър е филм номер 1 в Северна Америка, като през този уикенд е спечелил 110 млн. щатски долара, съобщава ЮПИ.
На второ място е „Дедпул & Върколака“ със 7,2 млн. щатски долара, на трето - „Рейгън“ с 5,2 млн. щатски долара, на четвърто - „Пришълецът: Ромул“ с 3,9 млн. щатски долара и на пето - „Никога повече“ с 3,8 млн. щатски долара.
Топ класацията се допълва от филмите: The Forge под номер 6 с 2,9 млн. щатски долара, „Туистърс“ под номер 7 с 2,3 млн. щатски долара, „Мигни два пъти“ под номер 8 с 2,2 млн. долара, „Аз, проклетникът 4“ под номер 9 с 1,8 млн. долара и The Front Room под номер 10 с 1,7 млн. долара.
Концертите на британската певица Адел в Мюнхен са привлекли десетки хиляди чуждестранни фенове, като само половината от посетителите на първата изява са били от Германия, предаде ДПА.
Данните са получени от анализ на мобилния оператор O2 Telefonica.
Изпълнителката има планирани десет концерта в германския град този месец в специално пригодена за целта зала. Сцената разполага с 93-метров подиум, за да може Адел да се доближи до феновете си.
Първият концерт, който се състоя на 2 август, привлече много хора от цял свят. На него присъстваха около 10 000 британци. Според O2 Telefonica това е най-голямата международна група фенове. Няколко хиляди души пристигнаха от Австрия, Нидерландия и Полша, а около 1000 - от САЩ. По-малки групи фенове бяха от по-далечни страни като Бразилия, Аржентина, Австралия, Канада, Китай и Индия, отбелязва ДПА.
Очаква се общо 730 0
Изложбата „Робърт Лонго“, показана във виенския музей „Албертина“, включва 48 ключови работи от всички творчески етапи на американския художник.
Отправна точка за творбите на родения през 1953 година творец, обикновено са фотографии, които той пренася в голям формат като рисунки с въглен. Така той създава образи, които придават тежест на темата чрез своята монументалност.
Творбите са групирани тематично. Огнестрелни оръжия, чиито дула са насочени към зрителя, стоят редом с военни сцени, докато серията „Мъже в градовете“ от епохата на Рейгън показва хора в гротескни пози. Сред представените теми са „Машините на Бога“, с които Лонго се посвещава на монотеистичните световни религии, а цикълът „Унищожителят“ се занимава със събитията в световната политика.
Робърт Лонго е известен с монументалните си фоторе
Лили Иванова изнесе концерт тази вечер на откритата сцена на Летния театър в парк "Кайлъка" в Плевен. Необичайно студеното за месец септември време не поречи на над хиляда почитатели на обичаната от поколения българи певица, да я аплодират бурно след всяко нейно изпълнение.
Заедно с Лили Иванова на сцената бяха музикантите от LI Orchesta – Ангел Дюлгеров (китари, цигулка), Огнян Енев (пиано, тромпет, саксофон), Иван Йорданов-Чери (китари), Христо Михалков (бас китара), Орлин Цветанов (цигулка), Росен Ватев (ударни, перкусии) и трио LaTiDa (беквокали).
Примата на българската естрада изпълни част от многобройните си хитове като "Ненужен спомен", "Този свят е жена", "Бурната река", "Невероятно" и други. Публиката пя и танцува заедно с нея на обичаните песни "Щурче", "Детелини" и "Ветрове". Финалът на концерта бе поставен с изпълнение на песента "Камино".
Както информирахме, на 7 ноември, когато беше премиерата на „Оръжията и човекът“, граждани се събраха на протест пред Народния театър, за да поискат свалянето на пиесата от Бърнард Шоу. По време на постановката, в залата успяха да влязат малко хора като публика и представители на медиите.
Въпреки протеста пред сградата, спектакълът премина спокойно и без напрежение. В началото на протеста, протестиращите обявиха, че ще поискат и оставката на директора на театъра Васил Василев. Впоследствие, той направи опит да излезе да говори със събралите се, но беше физически нападнат от част от тях. Василев беше прибран от охраната в сградата на театъра от охраната, без да бъде наранен. Част от протестиращите успяха по-късно да влязат в сградата на театъра и се опитаха да нахлуят и навътре, но бяха спрени от охраната, заради агресивното им поведение.